Хумусът - храна за здраве и добра фигура

stat 10:33  |  22 март 2013 / Вкусотии / Редактор: Райна Деницова /  
Хумус
Сн.: freeimages.com

Консумацията на хумус е изключително здравословна и полезна в много аспекти. Хумусът е популярно ястие в Близкия изток. Състои от смлян нахут, зехтин, чесън, лимонов сок и тахан (паста от сусамово семе).
Хумусът е широко разпространен в Сирия, Израел, Турция, Гърция, Кипър и Ливан, но набира все по-голяма популярност и в различни части на Европа поради здравословните си качества, пише Puls.bg.

Консумацията му на закуска зарежда организма с нужната енергия за целия ден и му набавя нужните протеини, витамини и минерали.

Нахутът, съдържащ се в хумуса, е богат източник на фибри, които помагат за поддържането на  нормални нива на холестерола, като предпазват сърцето. Набавянето на фибри е подходящо за страдащи от диабет, тъй като регулира нивата на кръвната захар.

Фибрите помагат и за подобряването и нормалното функциониране на стомашно-чревния тракт.

Нахутът е добър източник и на витамини и минерали, като фолиева киселина, която е от голямо значение за организма, особено за жените в детеродна възраст. Тя предотвратява риска от вродени дефекти при бебето. Нахутът съдържа манган, цинк, магнезий, мед и желязо и е богат на протеини.

Наличието на зехтин в хумуса набавя на тялото здравословни мазнини. Зехтинът е богат източник на мононенаситени мастни киселини, които имат благоприятно действие за сърцето, намаляват нивата на лошия холестерол, насърчават нормалното съсирване на кръвта и нормализират кръвната захар, при страдащи от диабет.

Консумацията на хумус е идеална и при диетичен режим поради нискокалоричните си свойства, като същевременно с това засища организма.

Хумусът може да се консумира върху филия или като добавка към сандвича, както и като дресинг за салата или според вкуса.


Последни новини

Нискокалоричната диета - по-дълъг и здравословен живот
Учени от Станфорд: Кафето и чаят удължават живота
Сок от череши срещу безсъние
Германци ядат по-малко месо, за да пазят околната среда
Учени: За да сте умни, яжте яйца на закуска
Кой е господар на нашите храни
Кои храни да ядем, ако искаме да отслабнем
Учени: Чили сосът предпазва от рак
Дългото дъвчене помага да ядем 30 % пo-малко
Джейми Оливър закрива 6 заведения заради Брекзит
Парти бонбони с късмети печелят кулинарния ни конкурс
Ядките намаляват риска от диабет тип 2 с близо 40 %
Децата приемат твърде много захар на закуска
Смяната на олиото с бира при готвене ще ни втали
Метална лъжица запазва отвореното шампанско газирано
Любопитни факти за репичките
Любопитни факти за дъвката
Японците предлагат достъпен лек след преяждане
Как да запазим плодовете и зеленчуците по-дълго свежи
По какво се познава доброто шампанско